Związek Pracodawców Mediów Publicznych

 

Związek Pracodawców Mediów Publicznych powstał w 2005 r. i działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców. Zrzesza wszystkie polskie media publiczne, tj. 19 Spółek – Telewizję Polską, Polskie Radio i 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.

 

#

Trusted By

k+
#

Cele

Zadaniem związku jest ochrona praw i reprezentowanie interesów zrzeszonych członków wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego, a w szczególności: 

1) reprezentowanie i popieranie interesów społecznych i gospodarczych członków, 

2) działanie na rzecz tworzenia i utrzymania pokoju społecznego w stosunkach pracy, 

3) oddziaływanie na kształtowanie polityki społecznej i ustawodawstwa dotyczącego interesów członków, 

4) prowadzenie polityki i wspieranie członków w zakresie rokowań zbiorowych i układów zbiorowych pracy, 

5) organizowanie i wspieranie kształcenia członków w sferze stosunków pracy, 

6) występowanie do organów posiadających inicjatywę prawodawczą z wnioskami legislacyjnymi oraz opiniami w zakresie aktów prawnych dotyczących stosunków pracy i polityki gospodarczej, 

7) prowadzenie studiów i badań, gromadzenie i przekazywanie informacji w zakresie prawa i ekonomii organizacji i zarządzania, 

8) prowadzenie badań rynkowych doradztwa ekonomicznego i prawnego, wykonywanie ekspertyz na rzecz członków. 

Związek stawia sobie również za cel integrowanie zrzeszonych członków w dążeniu do możliwie najlepszej realizacji misji publicznej określonej w ustawie z dnia 29. 12. 1992 r. O radiofonii i telewizji (t. J. Dz. U. Z 2004 r. Nr 235, poz. 2531).

Ustawa o radiofonii i telewizji
# # #