Związek Pracodawców Mediów Publicznych
Związek Pracodawców Mediów Publicznych powstał w 2005 r. i działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców. Zrzesza wszystkie polskie media publiczne, tj. 19 Spółek – Telewizję Polską, Polskie Radio i 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.
Trusted By
k+Cele
Zadaniem związku jest ochrona praw i reprezentowanie interesów zrzeszonych członków wobec związków zawodowych pracowników, organów władzy i administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego, a w szczególności:
1) reprezentowanie i popieranie interesów społecznych i gospodarczych członków,
2) działanie na rzecz tworzenia i utrzymania pokoju społecznego w stosunkach pracy,
3) oddziaływanie na kształtowanie polityki społecznej i ustawodawstwa dotyczącego interesów członków,
4) prowadzenie polityki i wspieranie członków w zakresie rokowań zbiorowych i układów zbiorowych pracy,
5) organizowanie i wspieranie kształcenia członków w sferze stosunków pracy,
6) występowanie do organów posiadających inicjatywę prawodawczą z wnioskami legislacyjnymi oraz opiniami w zakresie aktów prawnych dotyczących stosunków pracy i polityki gospodarczej,
7) prowadzenie studiów i badań, gromadzenie i przekazywanie informacji w zakresie prawa i ekonomii organizacji i zarządzania,
8) prowadzenie badań rynkowych doradztwa ekonomicznego i prawnego, wykonywanie ekspertyz na rzecz członków.
Związek stawia sobie również za cel integrowanie zrzeszonych członków w dążeniu do możliwie najlepszej realizacji misji publicznej określonej w ustawie z dnia 29. 12. 1992 r. O radiofonii i telewizji (t. J. Dz. U. Z 2004 r. Nr 235, poz. 2531).
Ustawa o radiofonii i telewizji