Związek Pracodawców Mediów Publicznych
oraz
Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach
Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
serdecznie zapraszają na seminarium naukowe pt.:
Przyszłość pomiaru mediów. Polskie i zagraniczne praktyki
które odbędzie się
22 listopada 2019 r.
w Ecotech Complex UMCS,
ul. Głęboka 39, 20-612 Lublin
prof. dr hab. Iwona Hofman
Dyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach
Andrzej Rogoyski
Prezes Zarządu Związku Pracodawców Mediów Publicznych
Seminarium ma na celu podjęcie interdyscyplinarnej i wieloaspektowej dyskusji o przyszłości pomiaru mediów. Czy możliwe jest stworzenie rzetelnego jednoźródłowego pomiaru telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych? Jakie zmiany na rynku mediów determinuje pomiar oglądalności? Jaki wpływ na rynek mediów mają wyniki pomiaru mediów? Jakie praktyki i rozwiązania stosowane są na rynkach zagranicznych? Jakie wnioski płyną z analizy wyników pomiarów tele- i audiometrycznych? Czy normy prawne regulują to zagadnienie, czy potrzebne są nowe rozstrzygnięcia w tym zakresie?
Na te i wiele innych pytań będą starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy seminarium. W tej jakże aktualnej i trudnej dyskusji zabiorą głos przedstawiciele polskich i zagranicznych mediów: osoby odpowiedzialne za zarządzanie mediami oraz prawnicy, a także przedstawiciele świata nauki, dla których tematyka pomiaru mediów jest tematem badań i naukowych analiz.
Patronat:
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski
Rektor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie prof. dr hab. Stanisław Michałowski
PROGRAM SEMINARIUM
11:00 – Otwarcie seminarium
11:15 – 13:15 – Sesja 1: Praktyki i doświadczenia polskie
Prelegenci:
- Tomasz Milczarczyk
Kierownik Działu Zarządzania Wiedzą o Użytkownikach, Telewizja Polska S.A.
- Paweł Kwieciński
Dyrektor – Redaktor Naczelny Biura Programowego Polskiego Radia S.A.
- Paweł Paluch
Prezes Zarządu Audytorium 17
- Witold Kołodziejski
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
- Michał Wigurski
Dyrektor Projektu Telemetria Polska
- Andrzej Garapich
Ekspert ds. Telemetrii, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
13:15 – 13:30 – Przerwa kawowa
13:30 – 15:15 – Sesja 2: Praktyki i doświadczenia zagraniczne
Prelegenci:
- Jeroen Verspeek
BBC (Wielka Brytania)
- David Chaillot
Médiamétrie (Francja)
- dr Bernhard Engel
Video Audience Measurement Consulting (Niemcy)
- Dmytro Petruk
Europejska Unia Nadawców (EBU)
15:15 – 15:30 – Przerwa kawowa
15:30 – 17:00 – Sesja 3: Sesja naukowa
Prelegenci:
- dr hab. Robert Szwed, prof. KUL
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
- dr hab. Radosław Mącik, prof. UMCS
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- dr hab. Krzysztof Gurba, prof. UP
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
17:00 – Lunch